- آدرس : بندرعباس شاه حسینی بلوار شهید حقانی جنب برج اصناف کوچه مژده 5 لوازم سردکننده سرد هرمز
راهنمای تعویض ترموستات پژو 405
راهنما تعویض ترموستات پژو ۴۰۵
کار پیچیدهای نیست و با کمی دقت و ابزار مناسب میتونی خودت انجامش بدی. بریم سراغ مراحل تعویض با جزئیات:
۱. آمادهسازی و ایمنی
اول از همه، موتور باید کاملاً سرد باشه، چون مایع خنککننده داغ میتونه خطرناک باشه. برای این کار، بهتره ماشین رو شب قبل از تعویض خاموش کنی و صبح شروع کنی. ماشین رو روی یک سطح صاف بذار و ترمز دستی رو بکش تا ماشین ثابت بمونه.
۲. ابزارهای لازم
برای تعویض ترموستات، ابزارهای زیر رو آماده کن:
- آچارهای ۱۰ و ۱۳ برای باز و بسته کردن پیچهای نگهدارنده (بهتر است که بکس استفاده شود).
- سطل برای جمعآوری مایع خنککنندهای که خارج میشه.
- واشر جدید مخصوص ترموستات (این واشر از نشتی جلوگیری میکنه).
- پیچگوشتی دو سو یا چهار سو برای باز کردن بستهای شیلنگ.
- چسب مزدا
- پارچه یا دستمال برای تمیز کردن قطعات و جلوگیری از ریختن مایع خنککننده.
۳. تخلیه مایع خنککننده
یه سطل بزرگ زیر رادیاتور بذار. پیچ تخلیهی رادیاتور معمولاً در پایین قرار داره. پیچ رو باز کن و بذار تمام مایع خنککننده تخلیه بشه. صبر کن تا مایع کاملاً تخلیه بشه و بعد پیچ رو دوباره محکم کن.
۴. دسترسی به ترموستات
ترموستات معمولاً در نزدیکی سر سیلندر قرار داره و به شیلنگهای بالایی موتور وصل شده. برای دسترسی بهتر، ممکنه لازم باشه برخی قطعات دیگه رو هم باز کنی، مثل فیلتر هوا یا کابلهای اطراف. شیلنگی که به ترموستات وصله، معمولاً با بست فلزی بسته شده. بست رو باز کن و شیلنگ رو کنار بزن.
۵. باز کردن ترموستات قدیمی
بعد از باز کردن شیلنگها، پیچهای نگهدارنده ترموستات رو باز کن. این پیچها معمولاً دو یا سه تا هستن. ترموستات رو آروم بیرون بکش. وقتی ترموستات رو درآوردی، به واشر قدیمی دقت کن و اگه خیلی کثیفه، محل رو با یه پارچه تمیز کن. بهتره یه مقدار از مایع خنککننده رو هم روی این قسمت بریزی تا مطمئن شی که هیچچیزی از واشر قدیمی باقی نمونده.جای ترموستات حتما با کمک سنباده تمیز شود برای جلوگیری از نشتی
۶. نصب ترموستات جدید
ترموستات جدید رو در جایگاهش بذار. حواست باشه که ترموستات درست جا بیفته، چون اگه کج بذاری، باعث نشتی میشه. واشر جدید آغشته به چسب مزدا کنید (کم استفاده شود) و رو روی ترموستات بذار و مطمئن شو که کاملاً فیت شده . بعد، پیچهای نگهدارنده رو محکم کن. برای جلوگیری از فشار بیشازحد روی پیچها، میتونی اول پیچها رو با دست ببندی و بعد با آچار پیچ ها را همزمان ببندید.
۷. بستن شیلنگها و پر کردن مایع خنککننده
شیلنگها رو به ترموستات وصل کن و بستها رو محکم کن. حالا باید مایع خنککننده رو دوباره بریزی. برای این کار، درپوش رادیاتور رو باز کن و مایع خنککننده رو تا حد مناسب بریز. بهتره از مایع خنککننده تازه و باکیفیت استفاده کنی تا کارایی سیستم خنککننده بهتر بشه.
۸. چک کردن سیستم
حالا موتور رو روشن کن و بذار چند دقیقه کار کنه. دمای موتور رو از روی آمپر چک کن و به دقت گوش بده. اگه همهچیز درست کار کنه، دمای موتور باید بهآرومی بالا بره و ثابت بمونه. اگه نشتی یا افزایش دمای غیرعادی دیدی، باید دوباره اتصالات و ترموستات رو چک کنی.
آیا سوال دیگری در این زمینه دارید؟
- با ما در ارتباط باشید : 09173964454
- ما را در اینستاگرام دنبال کنید: instagram.com/sardhormoz
- ما را در فیسبوک دنبال کنید: facebook.com
- ما را در یوتیوب دنبال کنید: youtube.com/@sardhormoz
- ما را در توییتر دنبال کنید: twitter.com/sardhormoz
موضوعات دیگری که میتوانیم در مورد آنها صحبت کنیم: